Zoek op de site:

Over het project

Next Generation Education is het onderwijsprogramma dat het Lentiz | Revius Lyceum en de Revius MAVO dit schooljaar samen met de Stichting GoDare is gestart. Door scholieren samen te brengen met technische professionals hopen de scholen en stichting niet alleen de nieuwe generatie pioniers klaar te stomen, maar andersom ook de huidige werkzame technici te laten inspireren door de jeugd. Het Fonds droeg bij aan het Future Open Leercentrum dat na de zomervakantie in gebruik werd genomen.

GoDare is opgericht door twee vooruitstrevende hightechbedrijven: Lely en Gevasol. Met hun stichting willen zij investeren in toekomstige innovators. “Daarvoor zoeken we samenwerking met scholen. Samen willen we leerlingen enthousiasmeren voor een technische vervolgopleiding,” vertelt Has van der Kieboom, directeur van GoDare. 
In het Lentiz | Revius Lyceum en de Revius MAVO vond GoDare een partner. Timo Nuijten, die directeur is van beide scholen, was al een tijd op zoek naar een partner uit het bedrijfsleven. “De afgelopen jaren hebben wij als school al de basis gelegd voor een eigentijds en inspirerend onderwijsprogramma. Een educatieve ommezwaai, waarbij leerlingen meer ruimte krijgen om te ontdekken wie ze zijn, wat ze kunnen en welke vervolgopleidingen aansluiten bij hun interesses en kwaliteiten.” 

Future Open Leercentrum
Het Future Open Leercentrum dat is gecreëerd in het gebouw van de Revius MAVO, is de plek geworden waar Next Generation Education wordt gegeven. Timo Nuijten: “Niet alleen de manier van lesgeven, maar ook de leeromgeving moest worden veranderd. En dat is dankzij GoDare geslaagd. Onze spiksplinternieuwe leeromgeving maakt het mogelijk voor leerlingen om in multi-disciplinaire teams te werken. Zo zijn er ruimtes om te brainstormen, te ontdekken en niet in de laatste plaats om in te creëren. Want we willen vooral de nieuwsgierigheid van leerlingen prikkelen.” “En daarmee zijn we dit schooljaar vol enthousiasme gestart,” vult Has van der Kieboom de schooldirecteur aan. “Leerlingen hebben al kennisgemaakt met het Technolab. Zij moesten een kubus van verschillende materialen maken. De leerlingen vinden het allemaal heel spannend. En wij ook, het is immers voor ons eveneens een nieuwe vorm van onderwijs. Wij zullen, evenals de leerlingen, gaan experimenteren en uit onze comfortzone moeten stappen. Maar op die manier geven we wel gelijk het juiste voorbeeld!”  

Deel dit bericht:
Next Generation Education

Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

Volg ons